Al een maand

3 oktober 2018 - Moskou, Rusland

Vandaag ben ik precies een maand in Rusland en ik ben al helemaal gewend. Ik kan bij wijze van met mijn ogen dicht de weg vinden, het metrostelsel is niet langer een raadsel en ik weet zonder op te kijken bij welke halte ik uit moet stappen. Per ongeluk vergeten uit te stappen is er gelukkig niet meer bij.

Een maand en al zo veel mooie dingen gezien en zo veel mooie mensen ontmoet. Van te voren had ik niet verwacht dat de tijd zo snel zou gaan. Een maand klinkt lang, maar wat is het ongelofelijk kort. Vijf maanden klonk lang, maar nu...

Nog maar een maand en ik ben er al zeker van dat dit de beste beslissing is geweest in mijn hele studieperiode tot nu toe. Deze stad heeft zo veel moois te bieden. Zo veel plaatsen die je gezien moet hebben.

Het is inmiddels oktober en het begint langzaam aan kouder te worden. Het regent regelmatig en mensen lopen al met winterjassen over straat. Het is inmiddels zo koud dat er wespen dood uit de lucht op de grond vallen. Ik probeer de winterjas zo lang mogelijk in mijn kast te houden als een soort backup voor als ik naar Siberië ga. Ja dat hoor je goed, eind deze maand ga ik met een groep studenten een weekendje naar Siberië. Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen zeggen!

Lang verhaal kort gemaakt, een geslaagde eerste maand achter de rug!

1. Esther:
    3 oktober 2018
    De 1e maand is inderdaad al voorbij. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, dan zit ik hier thuis ook een stuk relaxter. Geniet daar maar lekker, ik kijk nu al uit naar je volgende blog! Dikke knuffel, meiske!
  2. Louise, Wim en Laura:
    13 oktober 2018
    Klinkt allemaal goed Marloes! Leuk vooruitzicht naarr Siberië, wanneer ga je precies! Hier vandaag 20 tot 27 graden echt ongekend voor oktober. Morgen weer zo'n mooie dag voorspeld😀. Hier nog lang geen winterjas hoop ik! Veel plezier😘